JADUAL UJIAN PENGESANAN PDPR 2021
Sila klik di atas subjek untuk melihat soalan.
Anda mempunyai dua pilihan kaedah menjawab Ujian Pengesanan PdPR ini.
1. Secara online
- menghantar jawapan anda seperti dipersetujui bersama guru mata pelajaran masing2 , melalui platform kelas online seperti Microsoft Teams/Google Classroom/ email/ telegram/ whatsapp
2. Secara offline
- mencetak jawapan atau sekiranya tidak memiliki pencetak, anda boleh menulis sahaja jawapan di atas kertas. Kumpulkan jawapan semua mata pelajaran sebelum dihantar melalui perkhidmatan pos ke sekolah
Makluman lanjut berkenaan setiap soalan akan dimaklumkan oleh guru-guru subjek pada hari peperiksaan.
Semakan Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) untuk Tingkatan 4 2021 boleh disemak. Ujian PKSK untuk Tingkatan 4 akan berlangsung pada 15 Feb - 23 Feb 2021. Mohon ibu bapa / penjaga menyemak keputusan dan surat panggilan secara dalam talian bagi memastikan calon dapat menduduki ujian pada masa yang telah ditetapkan.
Tingkatan 4
PERINGATAN
*Mohon ibu bapa/penjaga mencetak slip tawaran menduduki ujian dan bawa bersama-sama ketika sesi ujian berlangsung.
*Pendaftaran calon-calon akan bermula seawal 7.30 pagi bagi Sesi 1, bagi Sesi 2, pendaftaran para calon bermula pada 9.45 pagi dan Sesi 3 bermula pada 1.30 tengah hari.
*Calon diwajibkan mengambil bacaan suhu dan memakai pelitup muka setibanya di SEMSAS.
*Ibu bapa/penjaga wajib mematuhi waktu yang telah ditetapkan oleh KPM.
PERHATIAN
Kepada calon-calon yang bakal menduduki Pentaksiran Kemasukan Sekolah Khusus (PKSK) di SEMSAS pada 15 Feb - 23 Feb 2021, anda diminta memberi perhatian kepada perkara yang berikut :
1) Bawa kad pengenalan dan Slip Menduduki PKSK yang dicetak daripada laman sesawang KPM untuk ditunjukkan di kaunter pendaftaran.
*PERINGATAN : No. K/P ialah nombor 'log in' sistem.
2) Calon dikehendaki membawa alat tulis untuk sesi Artikulasi Penulisan.
3) Diwajibkan berpakaian kemas (baju sekolah) dan berkasut.
4) Sila semak dan pastikan tarikh serta sesi yang dipaparkan pada slip supaya tidak berlaku kekeliruan.
5) Dapatkan Kad Kedudukan semasa ujian di kaunter pendaftaran dan pulangkan kepada pengawas di Bilik Ujian apabila masuk ke bilik tersebut.
6) Pergi ke Bilik Ujian apabila menerima arahan daripada pengawas.
7) Ibu bapa tidak dibenarkan keluar dari kenderaan kecuali calon yang berkeperluan khas.
8) Sebarang alat telekomunikasi dan sebarang nota TIDAK BOLEH DIBAWA apabila berada di Bilik Ujian.
9) Dengar arahan dengan jelas daripada pengawas bertugas di Bilik Ujian.
10) Sila angkat tangan untuk bertanya jika menghadapi masalah teknikal dan sebagainya.
11) Minta kertas dan pen daripada pengawas di Bilik Ujian ( jika perlu)
12) Biasakan diri dengan 'touchpad laptop' kerana calon yang mendapat laptop tidak dibekalkan dengan tetikus (mouse).
13) Seorang calon hanya layak 'log in' sekali sahaja ke dalam sistem. JANGAN sesekali menekan butang Log Keluar selagi belum tamat menjawab.
14) Tekan Log Keluar apabila selesai menjawab dan keluar dengan tenang.
15) Ibu bapa / penjaga hanya perlu menghantar anak jagaan di depan Dewan Iqra dan mengambil anak di astaka.
16) Waktu mengambil anak bagi Sesi 1 - 10.30 pagi
Sesi 2 – 1.00 tengah hari
Sesi 3 – 4.30 petang
17) Laluan sehala sahaja, iaitu masuk melalui pintu hadapan dan keluar di pintu belakang.
Jutaan terima kasih atas kerjasama yang diberikan oleh pihak Tuan Puan
Harap maklum.
Saya yang menjalankan amanah
MAZLAN BIN SARIYEO
Pengetua SEMSAS
Sample gallery images
semsas77.jpg
semsas12.jpg
semsas6.jpg
semsas9.jpg
semsas3.jpg
semsas4.jpg
semsas5.jpg
semsas2.jpg
semsas1.jpg
semsas8.jpg